ua    en    ru   
Support services

Subscribe to the newsletter


    Майбутнє традиційних банків: до чого готуватися

    Банки, які повністю оцифрували свої бізнес-процеси, будуть займати стійкі лідерські позиції.

    Назад
    Benoy_блог
    22.03.2021
    5 min read
    154
    5 min
    1. 01 5 трендів, які ваші клієнти хочуть бачити в банках уже сьогодні
    2. 02 Мобільні банки стають хедлайнерами галузі. Світовий досвід
    3. 03 Позитивний досвід мобільних банків в Україні
    4. 04 Розробка стратегії цифрового банкінгу
    5. 05 Цифрова трансформація – майбутне банківської галузі 
    6. 06 Як SAP допомогає банкам вийти на новий рівень завдяки цифровізації (інфографіка)

    Після глобальних змін, які сколихнули світ у 2020 році, багато процесів необхідно переосмислити з чітким розумінням того, що традиційні інструменти більше не працюють. У пріоритеті – безпека та здоров’я людей. Зміни в бізнес-моделях компаній будуть відбуватися практично у всіх аналогових галузях. Це стосується й традиційної банківської системи, якій доведеться переглянути свої інструменти та методи роботи з клієнтами, щоб відповідати їхнім запитам і вимогам. У першу чергу, зусилля необхідно направити на вдосконалення ІТ-інфраструктури та відмову від застарілих, неефективних механік.

    5 трендів, які ваші клієнти хочуть бачити в банках уже сьогодні

    У 2020 році багатьом користувачам довелося зіткнутися з тим, що їхні банки не готові запропонувати безпечні інструменти, щоб, перебуваючи вдома, користуватися фінансовими послугами.

    Між запитами споживачів і традиційними фінансовими послугами з’явився колосальний розрив.

    У світі, де Інтернет і смартфон є невіддільною частиною життя, досвід користувачів базується на можливостях, які пропонують різні маркетплейси, додатки та онлайн-сервіси. У цьому середовищі роками вдосконалювалися і створювалися технології, які максимально спрощують і збагачують взаємодію користувача та постачальника послуг. Такий же підхід потребують клієнти в комунікації зі своїм банком.

    Що чекають клієнти від банківського сервісу?

    • Мобільність – безконтактне управління банківськими рахунками та цифровими грошима.

    Багато користувачів вважають кращим вирішувати питання, пов’язані з рахунком, у зручний час і в будь-якому місці. Відвідування банківських відділень вносить певний дискомфорт. Тому взаємодія з банком безпосередньо – основне завдання, яке вирішує мобільний банкінг. Ми хочемо відкривати та закривати картки, відправляти документи або здійснювати фінансову операцію з будь-якої точки планети. Ми більше не згодні витрачати час на черги у відділеннях банку.

    • Безконтактні оплати.

    Для своєї безпеки та зручності споживачі стали все частіше віддавати перевагу безконтактним способам оплати. Наприклад, з 1 кварталу 2020 по 4 квартал цього року кількість чинних акаунтів PayPal було збільшено з 305 до 377 млн. Такий приріст перевищив аналогічні показники 2019 року більш, ніж у 2,5 раза.

    • Персоналізація – використання технологій ШІ та налаштування персональних акаунтів під свої потреби.

    Отримання персональних рекомендацій і аналіз дій користувача – те, до чого ми звикли в повсякденному житті, використовуючи різні браузери, пошукові системи та додатки. Адаптивний інтерфейс і персоналізація дозволяють витрачати мінімум часу на взаємодію зі своїми рахунками.

    • Підтримка в режимі реального часу.

    Щоб забезпечити клієнтам позитивний споживацький досвід необхідна цілодобова та своєчасна підтримка зі сторони банку. Для забезпечення швидкої та якісної комунікації на базі ШІ впроваджуються чат-боти, sms-помічники й інше.

    • Спрощена верифікація та безпека даних.

    Для користувачів онлайн-послуг, які надають свої персональні та фінансові дані надзвичайно важлива конфіденційність. Банківські установи повинні забезпечити необхідний захист даних кожного користувача. Крім цього, користувачі хотіли б, щоб процес верифікації був простішим і швидшим.

    Тобто безпека та контроль, управління рахунками та перекладами, обслуговування та підтримка клієнтів виходять на новий рівень.

    Мобільні банки стають хедлайнерами галузі. Світовий досвід

    Мобільний банкінг в Європі та США стрімко розвивається. Це або цифровізація послуг традиційних банків, або поява необанків.

    Необанки – банки без фізичних відділень, які отримують банківську ліцензію або оперують на базі одного з існуючих банків, по суті купуючи оптом послуги у фінансовій організації та продаючи їх у роздріб своїм клієнтам.
    Мобільні додатки, які пропонують послуги в банківському секторі, з’явилися і активно розвиваються з 2012 року. Виходячи з досліджень Business Insider, кількість користувачів віртуальних банків продовжує зростати.

    Чому так відбувається?

    • зміна запитів споживачів – кількість споживачів цифрового покоління зростає;
    • “нова норма” продиктована пандемією Covid-19;
    • перенасичення ринку – потрібні нові інструменти, які дозволять компаніям бути більш гнучкими та мати переваги перед новими гравцями.

    Світові необанки, які одні з перших запропонували “віртуальні” банківські послуги та стали успішними:

    • Monzo

    – британський фінтех-сервіс, за допомогою якого можна за кілька хвилин відкрити дебетову карту та здійснити грошові перекази. У компанії немає фізичних відділень. Серед її головних конкурентів Chime.

    • Chime

    – американський необанк, який не стягує щомісячну плату або комісію за овердрафт. Станом на лютий 2020 року, у Chime було 8 мільйонів власників рахунків.

    • N26

    – мобільний банк у Німеччині, який пропонує клієнтам більшість послуг без плати за основні операції. Стартап став першим мобільним банком в Європі, починаючи з 2016 року сервіс працює в Австрії, Німеччині та Великобританії, також планується запуск банкінгу в США. Завдяки йому користувачі можуть управляти особистими рахунками, дебетовими картами.

    • Fidor Bank

    – німецький мобільний банк, який зібрав необхідні інструменти для управління особистим рахунком і ощадними облігаціями.

    Тенденція популяризації “віртуальних” банків також простежується і в Україні. З кожним роком кількість користувачів онлайн-послуг неухильно зростає.

    News subscription


      Позитивний досвід мобільних банків в Україні

      За даними, які надав НБУ, за 2020 рік в Україні на 50% збільшилася кількість безконтактних карт. Разом з цим зросла кількість безготівкових операцій. На кожні 100 операцій з платіжними картками доводилося 86 безготівкових перерахувань коштів.

      Наразі українські необанки працюють на базі існуючих банків.

      За кількістю активних платіжних віртуальних карток в Україні лідирують Privat24 і Monobank. Також стрімку популярність набирає проект мобільного банкінгу Sense від Альфа-Банк. 

      • ПриватБанк і Privat24

      Користувачам банківських карт банк пропонує мобільний додаток Privat24, який об’єднує більшість необхідних інструментів для управління своїми фінансами та рахунком. Станом на червень 2020 року, у Privat24 налічувалося близько 10,2 млн користувачів.

      Для своїх клієнтів банк активно спрощує обслуговування банківських карт. Наприклад, у 2020 році банк приєднав шеринг цифрових документів спільно з додатком “Дія”. За його допомогою користувачі можуть подати заявку про відкриття рахунку, не відвідуючи відділення банку.

      • Universal Bank і monobank

      Проект monobank від Universal Bank – мобільний банк без фізичних відділень. Клієнти можуть управляти фінансами та виконувати всі необхідні процедури онлайн – банківські послуги доступні виключно через додаток на смартфоні. Віртуальна картка оформлюється онлайн за 5 хвилин, а фізичну – безкоштовно доставляє кур’єр за вказаною  адресою. Проект був запущений у 2017 році, проте вже в 2020 набрав стрімких обертів – 66% віртуальних карт monobank є активними, а це найвищий показник серед усіх українських банків. Станом на березень 2021 року у monobank налічується понад 3,4 млн ​​клієнтів.

      Серед переваг використання monobank не тільки наявність якісного безкоштовного онлайн-обслуговування карти, але й можливість миттєвих розрахунків з PayPass, отримання кешбек від покупок, управління рахунками для ФОП і т.д.

      • Sense від Альфа-Банк

      У 2020 році Альфа Банк зайнявся впровадженням інноваційних цифрових технологій, щоб трансформувати свої бізнес-процеси, які впливають на якість продуктів і сервісів. Як підсумок, наприкінці року банк презентував новий цифровий сервіс – Sense SuperApp. Щоб відкрити рахунок у Sense, користувачеві не потрібно відвідувати відділення банку. Для цього передбачена повноцінна відеоідентифікація через відеочат. Також у межах даного проекту реалізовано комплексний підхід до різних завдань – наприклад, в одному додатку можна управляти особистими рахунками та рахунками для ФОП. При розробці та впровадженні Sense акцент був на персоналізацію – клієнти можуть налаштовувати додаток під свої потреби. Проект підтримує шеринг цифрових документів.

      Розробка стратегії цифрового банкінгу

      Одним з небагатьох досягнень 2020 року, з точки зору розвитку бізнесу, стало розуміння важливості та потреби цифрових інструментів. Це свого роду поштовх до рішучих дій у напрямку трансформацій традиційних галузей. Зокрема, зробити свій бізнес більш стійким завдяки дигіталізації, щоб залишатися конкурентоспроможним, запобігати загрозам та ризикам, бути гнучким і вміти швидко реагувати на різні виклики, у тому числі появу нових гравців на ринку.

      Як запобігти загрозі появи нових гравців, втрати частки ринку через більш технологічних колег? Впроваджувати стратегії, орієнтовані на цифрові технології.

      • Створення культури, орієнтованої на технології.

      У традиційних банківських організаціях необхідно висунути впровадження цифрових технологій на передній план стратегічних бізнес-пріоритетів: підхід до клієнтського досвіду повинен відбивати цифрову епоху, забезпечуючи підтримку клієнтів на кожному етапі процесу трансформації з аналогової моделі в цифровий бізнес. Це також відноситься до брендингу та маркетингу.

      • Модернізація застарілих систем, ІТ-інфраструктур.

      Щоб протистояти загрозі нових учасників і іншим викликам, необхідно оновити застарілі технології за допомогою передової IT-архітектури, що допоможе швидко розгортати та підтримувати свої цифрові сервіси в хмарі.

      • Залучення талантів для реалізації інноваційних рішень.

      У міру того, як банківський ринок зміщується в бік більш технологічно орієнтованого середовища, перегони за кращими талантами стають більш конкурентними. Традиційним банкам-лідерам, які колись покладалися на своє ім’я, щоб привернути таланти, доведеться переосмислити свою HR-стратегію, оскільки тепер необхідно в першу чергу позиціювати себе як технологічну компанію, а в другу – фінансову.

      • Клієнтоорієнтованість – в основі трансформації.

      Ключовим моментом цифрової трансформації є створення комплексних рішень для ваших клієнтів. Цифрові клієнти очікують, що зможуть робити все в Інтернеті, не заходячи до відділення банку, автосалону, магазину одягу й інше. Розробка онлайн-послуг вимагає персоналізованого підходу та відповідності запитам як ніколи.

      • Фокус на створенні стійкої екосистеми бізнес-процесів, яка буде готова до непередбачуваних збоїв.

      Банківське обслуговування в традиційному форматі вразливе для непрогнозованих збоїв через свою безкомпромісність. Показовий приклад – коронавірус. Однак для того, щоб оцифрувати галузь, необхідно ретельно вивчити нові бізнес-моделі та врахувати всі ризики. Потрібно більше уваги приділяти програмному забезпеченню, безпеці та контролю.

      Впровадження цифрових технологій у банківській сфері є неоднозначним явищем. Кожен з цих факторів важливий для створення продуктивної та якісної системи взаємодії банку і клієнта.

      Цифрова трансформація – майбутне банківської галузі 

      Сьогодні цифрові можливості стають більш важливим фактором при вибору банку в порівнянні з минулим роком.

      Технологію «віртуальних» банків називають “новою нормою” після коронавірусу, що говорить про те, що процес цифровізації банківської та фінансової галузей незворотний.

      Банки, які повністю оцифрували свої бізнес-процеси, будуть займати стійкі лідерські позиції.

      Важливо пам’ятати, механізми дигіталізації не тільки несуть користь, але й потенційні загрози та ризики, якщо обрано неправильний підхід оцифровки. Однією з таких загроз є втрата безпеки даних користувачів. Тому варто ретельно оцінити всі ризики, продумати та розробити стратегію впровадження цифрових технологій у банківський бізнес. 

      Додатково рекомендуємо ознайомитися зі статтею про етапи підготовки до розробки стратегії переходу до цифровізації тут.

      Існує успішна світова практика переходу до інноваційних рішень, ШІ та машинного навчання в банківській сфері. Нам залишається тільки адаптувати готові рішення під потреби українського бізнесу.

      Як SAP допомогає банкам вийти на новий рівень завдяки цифровізації (інфографіка)

      Додаємо до матеріалу інфографику “Banking and ERP in the Experience Economy” , де ви зможете ознайомитися із світовим досвідом впровадження ERP системи нового покоління в банківських установах, дослідженнями IDC банківської газузі, експертизою SAP впровадження цифрових інструментів в банківському та фінансовому секторі.

      News subscription


        You liked the article

        Comments are closed.

        Подивіться відеоогляди SAP-рішень

        SAP IBP: можливості надбудови для роботи в Excel
        Огляд рішення від Галини Товстик
        Цілепокладання - драйвер віддаленої роботи в умовах пандемії. Огляд SAP SuccessFactors
        Запис вебінару