ua    en    ru   
Support services

Підпишіться на розсилку новин

    SmartHR Recruiting: пошук талантів з урахуванням планів компанії

    Коли більшість завдань рекрутера виконується вручну, то подібний підхід до пошуку персоналу породжує неефективного рекрутера.

    Назад
    Benoy_блог
    08.11.2021
    7 min read
    700
    7 min

    Завдання, які виконує рекрутер

    Фундамент будь-якого підприємства – це персонал. Тому підбір спеціалістів — одне із принципово важливих рішень для бізнесу. На цьому етапі важливо виключити помилки, які надалі можуть негативно вплинути як на виробничі процеси, так і на відносини в колективі. Найм співробітників складається з кількох етапів, кожен з яких потребує правильного підходу та глибокої аналітики. Сформувати команду, що сприятиме розвитку бізнесу, а не гальмувати його – досить непросте завдання, підходи в розв’язанні якого змінюються із віком поколінь.

    Основні завдання HR-фахівця – це залучення та утримання потрібних людей у ​​компанії. На початковому етапі рекрутер виконує кілька важливих завдань:

    • Аналіз ринку праці;
    • Комунікація з ініціаторами пошуку кандидатів для формування деталей вакансії, підготовка заявок для пошуку, на підставі отриманих даних;
    • Розміщення вакансій на різних каналах для залучення спеціалістів;
    • Пошук кандидатів: відбір релевантних відгуків та резюме;
    • Проведення інтерв’ю з кандидатом та його оцінювання, тестування;
    • Аналіз каналів та визначення максимально ефективних (які приводять якісні відгуки).

    Коли більшість завдань рекрутера виконується вручну, то подібний підхід до пошуку персоналу породжує неефективного рекрутера. Потрібні сучасні гнучкі інструменти.

    Шлях складних рішень – з якими проблемами стикається рекрутер при підборі кадрів

    Повноцінна робота з кандидатами означає великий обсяг ручної роботи для рекрутера або відділу, який займається пошуком персоналу. Сучасний рекрутинг змушений стикатися з низкою проблем, що впливають не найкращим чином на фінальний результат пошуку:

    • Висока завантаженість. По-перше, рекрутер часто змушений виконувати кілька завдань одночасно: відстежувати відгуки кандидатів, проводити співбесіди, відбирати найкращих кандидатів, вносити звітні дані до Excel тощо. Усе це значно знижує його ефективність при виконанні завдань та розмиває кінцеві цілі. По-друге, при завантаженості заявками, які в короткий термін потребують обробки, рекрутери не мають можливості надавати швидкий зворотний зв’язок. Найкращі кандидати, не дочекавшись відповіді, приймають пропозиції від конкурентів.

    Як вирішити? Використовувати автоматично налаштовані шаблони листування, заявки вакансій, воронки пошуку кандидатів. Налаштувати кар’єрний сайт для отримання та обробки заявок завдяки вбудованим фільтрам. Надавати швидкий зворотний зв’язок.

    • Складна система збору інформації та вимог до вакансій. Занадто багато часу та зусиль рекрутерів витрачається на створення вакансій та затвердження кандидатів. Необхідно знайти час не лише на зворотний зв’язок з кандидатами, а й з ініціаторами пошуку – керівниками департаментів, враховувати їхні вимоги та коригування. Ускладнюється комунікаційний процес завантаженням керівників своєю основною діяльністю.

    Як вирішити? Використовувати маршрути погодження заявок на вакансію із налагодженою системою зворотного зв’язку.

    • Помилки в аналітиці. При збереженні та обробці даних вручну в таблицях Excel з’являються помилки, ймовірна втрата інформації. Без глибокої та точної аналітики менеджмент не уявляє, як проходять процеси найму в розрізі вакансій.

    Як вирішити? Автоматизований збір даних та єдина платформа для їх збереження.

    • Відсутність прозорості в ефективності каналів. Чи знаєте ви, які канали є для вашої компанії найбільш продуктивними та залучають якісніші відгуки? У традиційній системі найму дуже складно відстежувати ефективність каналів. Автоматизовані системи пропонують аналітичні інструменти, що підвищують прозорість рекрутингових процесів.

    Як вирішити? Використовувати аналітичні інструменти, що підвищують прозорість рекрутингових процесів.

    • Відсутність кадрового резерву. Рекрутинг за традиційними сценаріями, які передбачають великий обсяг роботи “вручну”, не дозволяє формувати резерв кадрів. Найчастіше робота HR-департаментів спрямована на “гасіння пожеж”. Наявність кадрового резерву дозволило б закривати 20% вакансій одразу.

    Як вирішити? Використовувати інструменти оцінки та угруповання для кадрового резерву.

    • Пошук голки в копиці сіна. Ви впевнені, що залучаєте саме тих людей, яких потребує ваша компанія? Наскільки сильна ваша корпоративна культура? Наскільки працює ваш бренд роботодавця? Якщо ви погано транслюєте свої цінності та потреби – до вас приходять не “ваші” люди.

    Як вирішити? Вивчати свою цільову аудиторію, фільтрувати канали для пошуку кандидатів, транслювати ціннісні пропозиції компанії.

    Відсутність нового, більш раціонального та систематизованого підходу до рекрутингу в перспективі згубно позначається на розвитку бізнесу, тому що існує значний ризик відтоку вже навчених за рахунок підприємства кадрів у перші місяці після прийому на роботу. Як свідчать дослідження The Aberdeen Group 90% співробітників приймають рішення про звільнення в перші 6 місяців. У результаті фінансові витрати на підготовку кадрів переходять у розряд збитків, також нераціонально витрачається час. Необхідно своєчасно “відсіяти” тих кандидатів, які не сповідують цінності компанії та навряд чи зможуть адаптуватись під вимоги компанії.

    Щоб успішно працювати в цьому напрямку, потрібно розвивати бренд роботодавця.

    Як сильний бренд роботодавця впливає на якість рекрутингу

    Бренд роботодавця – це імідж (слабкий, нейтральний чи сильний) вашої організації як найкращого місця для роботи.

    Бренд роботодавця – це потужний інструмент для залучення спеціалістів.

    Мистецтво та наука брендингу роботодавця пов’язана з ініціативами щодо залучення та утримання, які ведуть до зміцнення бренду вашої компанії.

    Як побудувати сильний бренд роботодавця?

    • Розуміння цільової аудиторії

    Визначте, як її сегментувати та як з нею спілкуватися, перегляньте канали комунікації та продумайте реферальну програму. Кожен рекрутер повинен розуміти свою цільову аудиторію: як її залучати та утримувати.

    • Розробіть ціннісні пропозиції

    Визначте сильні сторони роботодавця, щоб транслювати їх кандидатам та співробітникам, у тому числі через канали PR-комунікації.

    • Використовуйте аналітику

    Врахуйте всі канали пошуку та комунікації з кандидатами. Прийдіть до розуміння, наскільки якісні відгуки ви отримуєте і які канали працюють краще.

    • Працюйте із внутрішнім брендом

    Формування сильного бренду роботодавця – це насамперед налаштування процесу зсередини. Лояльність співробітників допомагає будувати зовнішню комунікацію бренду та залучати нові кадри.

    Задайте собі питання та постарайтеся дати чесні відповіді. Визначте, який імідж має ваш бренд роботодавця.

    • Як ви вважаєте, наскільки компанія ділиться загальними цінностями бренду?
    • Чи всі комунікації відповідають вашому voice & tone?
    • Ви сформували найсильнішу команду інтерв’юерів?
    • Чи маєте ви сильну заяву про місію? Чи знають її працівники? А кандидати?
    • Чи розповідає ваш контент унікальну історію компанії та чи підкреслює цінності бренду?
    • Ваші співробітники діляться корпоративним контентом у власних соціальних мережах?
    • Ваші співробітники рекомендують компанію своїм друзям та знайомим як роботодавця ?
    • Чи є у вас стратегія контенту, яка узгоджується із пропозицією бренду вашого роботодавця?
    • Чи проводите корпоративні заходи для налагодження та зміцнення контактів? Яка їх відвідуваність вашими співробітниками?
    • Чи створюєте ви кадровий резерв відповідно до вимог корпоративної культури?
    • Який % вакансій ви закриваєте із власного пулу талантів (кадрового резерву)?

    Хотіли б отримати брошуру з рекомендаціями щодо побудови ефективного рекрутингу? Завантажити тут

    Інструменти, які дозволяють оцінити ефективність рекрутингу

    В оцінці ефективності процесів найму використовують кілька методів. До них відноситься використання систем трекінгу джерел, які приводять кандидатів, автоматизовані email-розсилки для листування з кандидатами, а також системи опитувань фахівців із HR-відділу, кандидатів, керівників відділів для оцінки результативності проведених HR-кампаній або ручний розрахунок метрик рекрутингу. Щоб оцінити ефективність джерел, також враховується аналітика веб-ресурсів, які застосовують для залучення кадрів.

    Такі методики застосовуються, їх використання має сенс. Однак для великих підприємств, які об’єднують понад 500-1000 співробітників, перерахованих інструментів недостатньо. До того ж найчастіше ці інструменти не мають єдиного середовища для зберігання даних та отримання прозорої аналітики. І це проблема. Не підходять подібні рішення й для бізнесу, який динамічно розвивається та масштабується, оскільки вони не дозволяють проводити стратегічне HR-управління — створювати кадровий резерв і формувати групи кандидатів, які найбільше підходять під вакансії.

    Ми в Benoy займаємося впровадженням ІТ-рішень для стійкого розвитку бізнесу й уже тривалий час реалізовуємо рішення SAP SuccessFactors в українських підприємствах. Знайомлячись із бізнесами, досліджуючи їхні специфіки, спілкуючись із Топ-менеджментом, ми винесли деякі інсайти такого повільного процесу оцифрування бізнесу в Україні.

    Набуті знання, наша експертиза та досвід світових практик дозволили розробити концепцію SmartHR для оцифрування HR-процесів в українських компаніях.

    SmartHR Recruiting – це комплексне рішення для автоматизації процесів рекрутингу “під ключ”.

    SmartHR Recruiting – це фіксована ціна та термін впровадження проєкту. У рамках пакету ваш проєкт не зростає в ціні та не розтягується на необмежені терміни.

    Впровадження IT-систем – міфи та реальність

    Процес впровадження інноваційних рішень часто пов’язаний із бар’єрами різного характеру. Розглянемо основні помилки щодо цифровізації рекрутингу для підприємства.

    • Впровадження автоматичних систем коштуватиме дорого, а терміни виконання роботи не можна визначити точно

    Впровадження рішення SmartHR Recruiting має фіксовану вартість та конкретні терміни виконання – 2 місяці. SmartHR Recruiting розрахований на закриття основних завдань рекрутингу та пропонує повноцінно налаштований процес підбору персоналу в компанії. Винятком можуть стати ситуації, коли на запит клієнта необхідно підключити послуги поза цим комплексним рішенням.

    • Точно підібрати ІТ-систему під потреби бізнесу – це складно

    SmartHR Recruiting розроблений таким чином, щоб без зайвих часових та фінансових витрат, через простоту використання всіх базово необхідних інструментів SAP SuccessFactors, автоматизувати та налаштувати повноцінний процес рекрутингу в компанії. Усі дані зберігаються у хмарі, доступ до них можна отримати не тільки через десктопну версію програмного забезпечення, але й через мобільний додаток.

    Усі інструменти в пакеті – деталі тут

    • Цифровізація процесів не потребує перекваліфікації персоналу

    Впровадження інноваційних рішень потребує управління змінами. Тому важливим завданням є підготовка співробітників до роботи з даними у єдиній автоматизованій системі. Концепція SmartHR охоплює навчання персоналу та безболісне введення в нове цифрове середовище.

    Пам’ятайте, працюйте із внутрішнім брендом роботодавця вже зараз – і ваші співробітники будуть лояльні до всіх змін у компанії.

    Автоматизація найму персоналу за допомогою SmartHR Recruiting

    Застосування комплексного рішення SmartHR Recruiting дозволяє систематизувати процеси пошуку кадрів відповідно до профілю компанії та її потреб. Ця концепція включає рішення “під ключ”, які розробляються з урахуванням особливостей підприємства, галузевих стандартів. Основне завдання при впровадженні SmartHR Recruiting – поєднання всіх необхідних аналітичних інструментів для грамотного рекрутингу в індивідуальному рішенні для замовника. Під час розробки SmartHR Recruiting враховувалися не лише специфіка українських підприємств, а й світових практик.

    Переваги використання SmartHR Recruiting

    Рішення SmartHR Recruiting містять консультаційні послуги та впровадження автоматизованої системи рекрутингу для компаній, які:

    • бажають налаштувати стратегічне HR-управління, орієнтоване на далекоглядні бізнес-цілі та залучення необхідних людей;
    • планують здійснити ефективну трансформацію HR-процесів: рекрутинг як один із необхідних базових кроків на шляху до успішного управління талантами;
    • вважають за необхідне оптимізувати HR-відділ та їх роботу завдяки автоматизації ручних процесів;
    • розглядають розвиток бренду роботодавця як одну із ключових стратегій компанії;
    • прагнуть скоротити відтік трудових ресурсів та забезпечити більшу лояльність співробітників, перетворюючи їх на послів бренду;
    • дотримуються стратегії HХM в управлінні персоналом і розуміють, що задоволені співробітники швидше досягають свого виробничого потенціалу.

    Традиційні системи залучення кадрів упускають безліч можливостей, які дає використання автоматичної системи:

    • Автоматизований процес рекрутингу зніме навантаження з рекрутерів та HR-менеджерів.

    Відстежуйте рух кандидатів по воронці та статуси процесів за допомогою автоматизації, яка суттєво спрощує рекрутерам виконання рутинних завдань — листування з кандидатами, відправка пропозицій, планування співбесід та зустрічей, надає розширені можливості у вигляді автоматизованих інструментів для пошуку, відбору та погодження кандидатів.

    • Оцінка кандидатів та динамічне групування кандидатів.

    Новий підхід до оцінювання кандидатів за допомогою готової бібліотеки із поставленими запитаннями, оцінка кандидатів за компетенціями та використання рейтингу ABC. Виконуйте групування кандидатів за допомогою динамічних моделей, які найкраще відповідають вимогам компанії. Формуйте кадровий резерв на підставі проведених оцінок із наданням статусів по кожному кандидату.

    • Доступ до безпечного порталу як для кандидатів, так і для співробітників.

    Гнучкий конструктор кар’єрного сайту дозволяє швидко просунути бренд-ресурс роботодавця. Працює як зовнішній портал для залучення кандидатів та внутрішній для реалізації потенціалу працівників. Розширена аналітика дозволяє збирати дані кандидата від першого візиту на кар’єрний сайт до моменту найму з уточненням джерела.

    • Контроль витрат із залучення кандидатів у розрізі кожного каналу

    Відстежуйте шляхи залучення кандидатів та отримайте розуміння, скільки ви витрачаєте на маркетингові заходи в розрізі кожного каналу. Оптимізуйте витрати на пошук кандидатів, вибираючи найефективніші інструменти.

    • Прозора та глибока аналітика для кращих управлінських рішень

    Використовуйте аналітику, яка дозволяє отримувати дані для формування загальної стратегії управління талантами та ухвалювати управлінські рішення. Налаштовані процеси рекрутингу та управління персоналом загалом сприяють покращенню рентабельності інвестицій вашої компанії.

    Застосування SmartHR Recruiting дозволяє покращити результативність роботи HR-фахівців та зменшити відтік персоналу в перші 3-6 місяців перебування в компанії.

    Впровадження пакету дає користувачам необхідні інструменти, які допомагають систематизувати роботу з кандидатами та структурувати дані та процеси.

    Працюйте з брендом роботодавця вже зараз – і ваші співробітники будуть лояльні до всіх змін у компанії.

    Досвід розробок SmartHR Recruiting охоплює сучасні бізнес-процеси у сфері пошуку та найму персоналу. Мета впровадження системи – оптимізація HR-відділів, трансформація застарілих процесів, розвиток підприємства та покращення лояльності персоналу.

    Замовити індивідуальну консультацію з детальною візуалізацією автоматизації процесів у SAP SuccessFactors

    Підписка на новини

      Вам сподобалась стаття

      Comments are closed.

      Подивіться відеоогляди SAP-рішень

      SAP IBP: можливості надбудови для роботи в Excel
      Огляд рішення від Галини Товстик
      Цілепокладання - драйвер віддаленої роботи в умовах пандемії. Огляд SAP SuccessFactors
      Запис вебінару