ua    en    ru   
Support services

Підпишіться на розсилку новин


    SAP S/4HANA: на крок попереду конкурентів

    Як підійти до розуміння нагальної потреби у впровадженні ERP-системи? Рішень на базі Excel вже недостатньо

    Назад
    Лариса Лозінська
    28.12.2020
    5 min read
    367
    5 min

    Вимоги часу зумовили поширення процесного підходу до організації бізнесу, коли діяльність підприємства розглядається як сукупність взаємопов’язаних процесів. Такий підхід – це сприятлива передумова до оптимізації бізнесу із застосуванням сучасних технологій, насамперед – до впровадження ERP-систем (Enterprise Resource Planning).

    Бізнес-процеси на великих українських підприємствах: що не так?

    В Україні управління більшістю підприємств ґрунтується на особистому досвіді та розумінні ведення бізнесу топ-менеджерами. Проте мінливість та варіабельність ринку зростає, і поряд з цим головною конкурентною перевагою стає швидкість виконання замовлень, зміни асортименту продукції, відповідності зростаючим потребам споживачів.

    Бізнес втрачає свої позиції, коли:

    • відсутня єдина інформаційна база, куди стікаються відомості щодо виробництва, запасів, закупівель, продажів, фінансів, кадрових ресурсів, маркетингу;
    • існує наявність тривалого циклу випуску продукції та невиправдану собівартість внаслідок неточного планування виробництва;
    • у співробітників немає під рукою чіткої схеми послідовності дій для кожного бізнес-процесу, що спричиняє помилки та дублювання даних;
    • ланцюги постачання формуються не прозоро, без точної оцінки потреб та комплексної взаємодії з постачальниками (наявності алгоритму вибору надійних постачальників, контролю виконання договірних зобов’язань й дебіторської заборгованості);
    • відсутня єдина для всієї компанії система управління запасами, що зумовлює завищені витрати на товарно-матеріальні запаси (утворення надлишку) та затримки у випуску продукції (відсутність необхідної кількості сировини);
    • не відстежується в режимі реального часу рух товарів, доступних для замовлення, фулфілмент (обробка замовлень) та доставка здійснюється відокремлено;
    • відсутня достовірна звітність та аналітика щодо всіх підрозділів разом та по кожному зокрема;
    • не застосовуються гнучкі інструменти керування короткочасними змінами попиту, що створює товарні дефіцити та профіцити.

    Водночас споживачі зараз мають безпрецедентно широкий вибір пропозицій. Покладатися лише на інтуїцію та досвід для того, щоб завоювати їхню довіру, – це сумнівна тактика. Крім досвіду та довіри потрібен потужний, спеціально для цього налаштований штучний інтелект.

    Що необхідно бізнесу, щоб бути конкурентним

    Технології диктують свої правила. Наразі, щоб бізнесу утримуватися взятого стратегічного курсу та бути в ТОП рейтингів за оцінками споживачів, йому необхідна цифрова трансформація. Йдеться про впровадження системи на базі штучного інтелекту, яка зможе забезпечити 360-градусний моніторинг бізнесу в режимі реального часу, консолідацію даних про рух запасів та готової продукції, логістики, фінанси та маркетинг.

    Для великого підприємства вирішення таких завдань забезпечує ERP-система. Впровадження подібної IT-платформи дозволяє отримати відповіді на запитання: «Які результати роботи?» (звітність), «Що відбувається зараз?» (проміжні показники), «Що відбудеться у майбутньому під впливом тих чи інших факторів?» (прогнозування). Володіючи такими відомостями, управлінські рішення можна приймати обґрунтовано, швидко та ефективно. Новому потенційному контрагенту можна більше не відповідати: «Я зв’яжусь з вами пізніше», а відразу укладати угоду, бо є дані про потенційну вигоду.

    Цифрове бізнес-планування за допомогою ERP-системи дозволяє:

    • персоналізувати, вивести на новий сучасний рівень взаємовідносини з клієнтами та партнерами;
    • створювати разом з партнерами екосистеми з метою більш ефективного просування на ринку;
    • впроваджувати нові бізнес-моделі;
    • зменшити витрати на обробку даних, звітність, логістику, обробку замовлень, управління запасами, інвентаризацію;
    • швидко та успішно випускати на ринок нові продукти, скоротити витрати на дослідження та розробку;
    • оптимізувати фінансові потоки, забезпечити їх повну контрольованість навіть за умови великої кількості транзакцій;
    • дотримуватись вимог законодавства щодо податкової та іншої регламентованої звітності.

    Фактично, йдеться про перехід до «розумного підприємства», де кожна ланка будь-якого бізнес-процесу чітко виокремлюється, регламентується та оптимізується.

    Підписка на новини


      Що таке SAP S/4HANA?

      Створення «розумного підприємства» варто розпочинати з впровадження цифрового ядра. Таким цифровим ядром може стати інноваційна ERP-система SAP S/4HANA. SAP SE – це назва німецької компанії-розробника цього програмного забезпечення (Systems, Applications and Products in Data Processing, Societas Europaea). HANA – високопродуктивний інструмент для аналітики (High-performance ANalytic Appliance). Компанія SAP була заснована ще в 1972 році, і займаючись суто напрямком автоматизації бізнес-процесів, зараз є одним з безумовних лідерів світового ринку.

      SAP S/4HANA – фундамент для гнучких, взаємопов’язаних та інтелектуальних бізнес-процесів. В центрі уваги завжди та незмінно лишається попит, потреби та запити омніканального споживача.

      Це інноваційне рішення від SAP дозволяє максимально ефективно розподіляти корпоративні ресурси завдяки консолідації даних за всіма бізнес-процесами в єдиній базі. Не має значення, скільки бізнес-процесів відбувається в компанії в цю секунду, десять чи тисячі – всі вони фіксуються в єдиній системі. Аналітика доступна в режимі реального часу в будь-який момент. Скільки компанія заробила за день? Від конкретної операції? Від взаємовідносин з конкретним контрагентом? Відповіді доступні через пару натискань клавіш.

      За допомогою SAP S/4HANA можна зв’язати кілька напрямків бізнесу чи портфелів, налагодити автоматизований обмін даними з партнерами в межах екосистеми, здійснювати управління фінансами на новому рівні, чітко відстежувати фінансові результати від кожного прийнятого управлінського рішення. Фронт-офіс та бек-офіс працюють безперервно разом у режимі реального часу: від маркетингу та продажів, аж до проектування, виробництва, оплати та доставки.

      Завантажити інфографіку

      Завдання бізнесу, які вирішує S/4HANA

      SAP S/4HANA – це модульна платформа з широкими можливостями для інтеграції з іншими IT-продуктами SAP, технологіями Big Data та Internet of Things, а також масштабування та кастомізації. В межах функціоналу модулів можна ефективно вирішувати актуальні завдання за різними бізнес-процесами та в різних підрозділах підприємства.

      • Від планування, контролю якістю на виробництві до управління проектами з розробки нових продуктів.
      • Від бухгалтерського обліку до зведеної фінансової аналітики, бюджетування.
      • Від ефективного управління персоналом до зручного цифрового документообігу.
      • Від оптимізованого продажу до клієнтоорієнтованого технічного обслуговування.
      • Від налагодження постачання та закупівель до обробки замовлень за найсучаснішими стандартами.
      • Від управління активами до моніторингу продуктивності процесу.

      Які конкурентні переваги бізнес отримує працюючи в  S/4 HANA

      Впровадження SAP S/4HANA дозволяє отримати конкурентну перевагу – дотримання обіцянок перед клієнтами. А результат – це завоювання довіри та укріплення лояльності. Адже можна уникнути непрогнозованих зривів постачання, затримок зі строками виробництва, «блукань» грошових транзакцій тощо.

      Завдяки гнучким програмним інструментам та акумуляції даних за різними каналами взаємодії зі споживачами, з’являється можливість створювати унікальні, диференційовані, персонально оптимізовані пропозиції товарів та послуг.

      Всі дані формуються у зручні графічні звіти, що дозволяє отримувати повну картину з діючих процесів.

      Підтримка штучного інтелекту дозволяє автоматизувати повторювані операції за такими напрямками, як управління замовленнями, виставлення рахунків-фактур або запис у звіт. У менеджерів та іншого персоналу не будуть створюватись «завали» за певними рутинними видами роботи.

      SAP S/4HANA – це інструмент в досягненні балансу між попитом та пропозицією без утворення товарного профіциту та дефіциту. Автоматизація бізнес-процесів складу дозволяє покращити точність прогнозу необхідних запасів.

      Що кажуть про S /4HANA у світі

      Практика SAP впровадження облікової системи S/4HANA у 26 індустріях дозволяє виділити наступні результати:

      1. Зниження витрат на товарно-матеріальні запаси: на 20%;
      2. Заощадження на обслуговуванні ІТ-інфраструктури компанії:  близько 30%;
      3. Зростання капіталізації: на 20%;
      4. Економія часу на підготовку звітності:  до 98%.
      5. Прискорення пошуку та обробки інформації:  на 20-80%.

      Завантажити інфографіку

      Конкретні показники для кожної компанії залежать від стану ІТ-інфраструктури на момент впровадження, вибору хмарного, локального чи гібридного розгортання платформи, а також деяких інших індивідуальних факторів.

      Отримати консультацію щодо власного проєкту

      Автоматизація бізнес-процесів – це вже не питання вибору, а вимога ефективного ведення бізнесу в наш час. Питанням вибору лишається тільки ІТ-платформа для такої автоматизації. SAP S/4HANA для великих підприємств – варіант, впроваджений та схвалений численними користувачами в усьому світі.

      Вам сподобалась стаття

      Comments are closed.

      Подивіться відеоогляди SAP-рішень

      SAP IBP: можливості надбудови для роботи в Excel
      Огляд рішення від Галини Товстик
      Цілепокладання - драйвер віддаленої роботи в умовах пандемії. Огляд SAP SuccessFactors
      Запис вебінару